Més d’un centenar de persones van assistir a Carlet a l’acte públic sobre la situació de RTVV organitzat per Compromís i on participaren, moderats per la portaveu local Maria Josep Ortega,  els actors de la sèrie L’Alqueria Blanca Lola Moltó  i Berna Llobell i el membre del Consell d’administració de RTVV Rafa Xambó.

Ortega va fer referència al tancament ara fa any i mig de Tele-Carlet, “un tancament que es produí també sense cap mena de diàleg i sense cap justificació”  i va informar que ha presentat una moció perquè el Ple de l’Ajuntament de Carlet exigisca al govern valencià que no tanque RTVV.

Xambó va remarcar que l’efecte més perniciós del tancament serà la descohesió de la societat valenciana, que deixarà de tindre cap mitja comunicatiu que abrace tot el territori. Va afegir que amb el tancament, el govern valencià arrasarà tota la indústria audiovisual valenciana.  Xambó va manifestar que el tancament suposaria de principi una factura molt més gran per a la Generalitat que la continuïtat i va informar que la proposta que han presentat els treballadors és “molt rigorosa” i compleix  amb el compromís de dur endavant RTVV amb els 65 milions d’euros previstos al contracte programa. El sociòleg riberenc  va afegir que amb un nou ERO negociat, que siga just i no vulnere cap dret fonamental, amb prejubilacions, contractes a temps parcial, reducció en les despeses d’externalització, etc., es pot assumir perfectament el repte de continuar les emissions amb total “garantia de qualitat i de sostenibilitat econòmica”i va demanar una actitud més oberta, reflexiva i tolerant del president del Consell que siga capaç d’escoltar el clam de la societat i evite el tancament i “les conseqüències funestes que provocarà”.

Va advertir també de l’intent més que probable de “fer desaparèixer les proves del saqueig perpetrat a Canal 9” i que, després d’intentar impedir-ne  el tancament, és prioritari  que s’impedisca també que  se n’esborren els rastres “perquè la ruïna a què han dut a RTVV no ha de quedar impune”.

Per la seua banda, tant l’actriu carletina Lola Moltó (la popular Dora de l’Alqueria) com Berna Llobell (el no menys popular tio Pep) van exigir al Consell que busque consensos per a la continuïtat  de RTVV i van insistir que “RTVV no és dels polítics i tampoc dels treballadors, sinó de tota la societat valenciana, a la qual s’està desposseint d’un element bàsic per a la llengua i la cultura”.  Van manifestar que “el tancament suposarà sense dubte la mort del sector audiovisual valencià” amb la pèrdua de més de 5.000 llocs de treball. El propi Berna Llobell va manifestar que ell ja havia pensat emigrar a altres territoris,  a l’igual que poden fer molts altres actors i actrius valencians.

El públic assistent, entre el qual hi havia molts seguidors de la sèrie estrella de Canal 9, a través de  gran quantitat d’intervencions va manifestar  un elevat grau d’indignació per la decisió del president Fabra d’acabar amb la ràdio i la televisió públiques valencianes.