Maria Josep Ortega

El passat 30 de desembre se celebrà el darrer ple extraordinari de l’any on s’hi incloïa com a punt fort de l’ordre del dia l’aprovació del pressupost per al 2012 de l’Ajuntament de Carlet.

Una de les principals propostes que  Bloc-Compromís ha dut al plenari ha sigut un requeriment urgent a la Generalitat Valenciana que té un deute de prop de 4 milions d’euros amb Carlet. La  portaveu del grup municipal, Maria Josep Ortega, ha manifestat que “no hi ha dret que el poble estiga assumint uns interessos i unes despeses financeres que podríem evitar-nos si la Generalitat complira els seus compromisos amb la nostra ciutat”.

Bloc-Compromís ha proposat un augment de les partides d’ajudes socials, ja que, segons ha  argumentat la portaveu de Bloc-Compromís, “en un moment com l’actual, i el 2012 encara es preveu que siga pitjor, no podem deixar abandonades a la seua sort a centenars de famílies carletines que es troben en una situació d’altíssim risc d’exclusió social”.

Aquest grup municipal també ha proposat incrementar les partides de dinamització de l’ocupació i lluita contra l’atur, molt disminuïdes en l’actualitat.

Bloc-Compromís, així mateix, ha proposat el manteniment de la plantilla de la policia local, davant la supressió de diverses places feta pel PP, ja que, segons la portaveu, “la seguretat ciutadana no pot veure’s novament disminuïda a la nostra ciutat i més en una situació de crisi econòmica”.

Els regidors de Bloc-Compromís també han demanat en el Plenari la desprivatització dels serveis bàsic, els quals augmenten considerablement el cost, com és el cas de la conservació dels parcs i jardins i  de la neteja viària.

Des del grup municipal també s’ha constatat novament la modificació de partides de despeses consignades molt  per davall de la realitat,  com és el cas de les dietes d’òrgans de govern que el 2010 el Partit Popular pressupostà amb  300 € quan es van gastar 8,985,50 € o les despeses en atencions protocolàries, on estimaren 8.000€ i ascendiren a 14,373,19€.

Per últim, Bloc-Compromís ha demanat, entre moltes altres mesures,  la baixada de sou dels regidors alliberats del Partit Popular, partides que segons Maria Josep Ortega haurien de “baixar-se per coherència social”. La portaveu de Bloc-Compromís ha afegit que la justificació de tindre tres regidors alliberats era que l’alcaldessa estava a Madrid “Ara lamentablement ja ha perdut el seu càrrec de senadora  i per tant, en coherència, haurien d’haver suprimit el sou d’un dels tres regidors o haver reduït al 50% les percepcions de dos regidors del PP”, ha afegit Maria Josep Ortega”.

La portaveu de Bloc-Compromís  ha lamentat que  com cada any, cap de les múltiples propostes efectuades haja sigut acceptada pel grup del PP, “quan en una època tan difícil com l’actual, les grans línies pressupostàries haurien d’haver estat consensuades en benefici del nostre poble”.