El Grup Municipal del BLOC va presentar en l’últim Plenari una moció per tal que, davant la greu situació econòmica en què ens trobem, es rebaixara un 20% els sous que perceben tots els regidors alliberats pel consistori i també que baixara un 20% la percepció per assistències de tots els regidors als òrgans col·legiats municipals. La proposta no ha pogut eixir endavant pel vot negatiu del PP.

La portaveu del BLOC i proponent de la moció Maria Josep Ortega valora “molt negativament la posició de l’alcaldessa i el grup del PP, que han sigut absolutament insensibles a la greu situació per la qual passa la nostra societat”. Segons Ortega, “l’Ajuntament de Carlet ha perdut una gran oportunitat  de donar un missatge clar als nostres conciutadans, de donar un exemple d’austeritat i de sacrifici.”” En tot cas”, ha afegit la portaveu del BLOC a Carlet, “ja és la segona vegada que des del BLOC demanem una reducció dels sous dels regidors, i és ben lamentable que mentre que s’ha acordat una important retallada en el sou de tots els treballadors de l’administració pública, al PP de Carlet li interesse més no retallar ni un cèntim de les seues pròpies percepcions”.

Cal remarcar que mai abans que governara el Partit Popular, Carlet havia tingut un equip de govern en el qual 4 dels seus membres viuen només de la política i amb uns sous tan elevats.

Per últim, Maria Josep Ortega ha manifestat que continuarà proposant una retallada exemplar en les percepcions dels polítics del consistori i ha declarat que “la negativa de l’alcaldia i el PP a rebaixar els sous és una autèntica burla a  totes aquelles famílies carletines que estan passant per moments de gran dificultat econòmica”.