El Grup Municipal de Bloc-Compromís de Carlet ha manifestat que durant els dies de l’incendi que ha cremat part del nostre terme els cinc regidors del Grup es van posar a disposició de l’alcaldia per a ajudar en qualsevol  tasca , fent acte de presència contínuament en la zona afectada i estant en contacte amb el dispositiu de coordinació i amb els veïns i voluntaris.

La portaveu del Grup, Maria Josep Ortega,  ha agraït a tots els voluntaris,  brigadistes i altres efectius  la feina que han fet, que ha impedit que el foc calcinara completament tota la zona. Ortega ha manifestat que “la realitat és que gràcies a molts voluntaris que acudiren al lloc de l’incendi, els pocs que deixaren passar i  els molts que passaren sense permís per altres camins o camp a través, es va poder salvar una part i sobretot moltes zones de casetes.”

Incendi molt greu a Carlet

Maria Josep Ortega ha declarat que “el que ha passat a Carlet és molt greu, perquè s’han perdut grans zones de muntanya del nostre terme i dels termes veïns que són considerades com a pròpies pels carletins, quan fàcilment el dissabte podia haver-se apagat el foc amb mitjans aeris i no haver deixat que passara de Matamon”.  En este sentit, Ortega ha remarcat que “no puc compartir de cap manera  les manifestacions de l’alcaldessa culpant als propietaris, ja que és l’Ajuntament qui ha de vigilar el compliment de les ordenances, i no ho ha fet”.  Ortega ha afegit que “l’alcaldessa ha d’assumir les seues responsabilitats i no derivar-les cap als veïns, ja que els incendis, com sabem, s’apaguen en hivern i  no hi hagut política de prevenció, que és la més efectiva sense dubte”.

L’alcaldessa no hauria de posar el seu partit per damunt de Carlet

La portaveu de Bloc-Compromís a carlet ha manifestat que “la sra. Crespo hauria d’haver aprés dels alcaldes del PP d’altres poblacions que no han tingut problemes de reconéixer que han faltat mitjans aeris per apagar el foc i que l’administració no tenia les zones forestals en condicions òptimes, i han criticat  la Generalitat per una cosa i per l’altra, lluny de donar les culpes al vent o als veïns com ha fet la nostra alcaldessa, eludint sempre les responsabilitats.”

Maria Josep Ortega ha afegit que “l’alcaldessa tenia una magnífica oportunitat per a posar el poble per davant del seu partit i l’ha desaprofitada, quan són ben evidents les grans retallades que ha fet la Generalitat en prevenció d’incendis i neteja de boscos  i quan tots els carletins han vist amb enorme impotència cremar-se les nostres muntanyes,  sense  mitjans aeris que haurien extingit el foc el mateix dissabte a Matamon o comptant amb  uns mitjans terrestres insuficients que no van impedir l’extensió de l’incendi cap al Pi de la Cabra, la Parra o el Tislar”.  Ortega ha assenyalat que “la Generalitat va abandonar clarament el poble de Carlet en l’incendi i tots els carletins ho van poder vore in situ amb gran impotència”.

La portaveu de Bloc-Compromís a l’Ajuntament de Carlet ha conclòs dient que “ara cal que es declare zona catastròfica a tots els municipis afectats i que l’Ajuntament demane ajudes per a poder actuar sobre les zones cremades de la manera més adequada i més sostenible possible, i que no passe com en l’incendi de  L’Alcalatén on, cinc anys després, encara no ha arribat ni un euro i tot està igual ”.  Per últim, Ortega ha reiterat la col·laboració de Bloc-Compromís per a la formació del grup de Protecció Civil de Carlet, “i que no  s’ espere a una  altra catàstrofe per a portar-ho a terme”.