Maria Josep Ortega, portaveu del Grup Municipal de Bloc-Compromís de Carlet ha fet la proposta davant del Ple de convertir l’edifici propietat de la Fundació Caixa Carlet i que actualment ocupa l’ajuntament en una gran biblioteca-mediateca. Ortega ha argumentat que “l’edifici del nou ajuntament per fi està  pròxim al seu acabament  i la biblioteca municipal ha quedat molt menuda per a una ciutat com Carlet, per a la qual cosa és ideal l’edifici que ocupa a hores d’ara l’ajuntament”. Ortega ha recalcat que “amb un cost certament reduït i amb la col·laboració de la fundació, Carlet podria tindre la biblioteca que es mereix, amb diverses sales de lectura, sales d’estudi, sales multimèdia, biblioteca  infantil, etc., i es convertiria en un referent cultural  de primer ordre per a la nostra ciutat”.

La portaveu de Bloc-Compromís ha destacat que “al mateix temps,  es deixaria sense efecte el projecte faraònic i gens respectuós amb la història i el patrimoni  -al qual són contraris els sectors culturals locals-, de desvirtuar el teatre del Siglo substituint l’espai del pati de butaques i les llotges per una sala amb llibres i ordinadors”. Ortega ha remarcat que “una vegada es pose la coberta de protecció al teatre que n’impedisca una deteriorament més gran,  cal projectar el futur del Siglo com el que sempre ha sigut: teatre excel·lent”. “Ara és l’hora  -ha afegit la líder de Bloc-Compromís a Carlet- d’aprofitar els recursos que tenim a base d’imaginació i consens entre les diferents forces polítiques i també amb la resta d’institucions i el món de la cultura; per això és reconfortant la bona acollida que ha tingut la nostra proposta  en l’alcaldia i l’equip de govern de l’ajuntament  durant la sessió del Ple  en què hem presentat la proposta, cosa que pot representar també un punt d’inflexió per a una col·laboració més ferma entre els distints grups municipals”.

Maria Josep Ortega ha manifestat que els representants de Bloc-Compromís en la Fundació Caixa Carlet demanaran també que esta institució s’implique en el projecte -ja que és la propietària de l’edifici i el seu concurs, per tant,  és absolutament  necessari-, i col·labore també des del punt de vista econòmic. “Els que fundaren ara fa més de 100 anys Caixa Carlet estarien ben decebuts de com fa 10 anys la dreta local va fer desaparéixer la nostra Caixa, però podrien sentir-se orgullosos   –ha afirmat Ortega- de veure com aquest edifici, que ja va ser en el seu dia un col·legi públic i posteriorment va albergar la seu central de la mateixa Caixa Carlet, es poguera convertir en una gran biblioteca, en un centre cultural per a tota la població d’acord  amb l’esperit que va inspirar la fundació de la Caixa i els eixos de la seua obra social durant molts anys”.